Betala med e-faktura

E-faktura innebär att du får en elektronisk faktura direkt till dina privata banksidor på internet. Alla uppgifter är ifyllda och du slipper krångliga OCR-nummer. Enkelt och smidigt.

Hur får jag e-faktura?

Anmäl dig på din internetbanks hemsida. På anmälningssidan skall du ange ditt namn, personnummer samt din e-postadress. Frågor om anmälan om e-faktura kan besvaras av din bank.

Hur fungerar det?

När du ska betala dina räkningar via din internetbank, ser du vår faktura på skärmen och när du har granskat den trycker du på betalning. Om en påminnelse skulle behövas skickas ut, får du den på papper.

Fördelar

Färre pappersfakturor, enklare och miljövänligare hantering, alla nödvändiga uppgifter är ifyllda.

Vem kan få e-faktura?

Du måste vara ansluten till en internetbank och kunna betala dina räkningar via internet. Observera att du måste stå som hyresgäst på hyreskontraktet för att kunna anmäla dig till e-faktura. Om du har autogiro kan du anmäla dig till e-faktura vilket innebär att du istället för att få en pappersfaktura kommer att få en e-faktura till din internetbank för kännedom, samtidigt som hyresbeloppet dras via autogiro på vanligt sätt.

Kostar det något?

Nej, inga extra kostnader tillkommer för e-faktura.

Vad gör jag med min pappersfaktura?

Om du fått en eller flera pappersfakturor av oss strax före eller efter din anmälan, ber vi dig betala den eller dem på vanligt sätt, för att du ska slippa få en påminnelse. Nästa gång får du en e-faktura till din internetbank.

Ytterligare frågor?

Välkommen att kontakta vår hyresadministration på telefon 011 - 21 65 00 eller info-(_sm3Remove)-_-(_a)-_lundbergs-(d_)-_se.