Lönespecialist till Norrköping

2019-01-25 | Riksnyheter Skriv ut 
På Lundbergs brinner vi för hållbar stadsutveckling. Vi vill vara den ledande utvecklaren av hållbara stadsmiljöer där människor, företag och organisationer kan utvecklas i samverkan. För att lyckas med det behöver vi engagerade och ansvarstagande medarbetare. Som medarbetare på Lundbergs blir du del av en organisation i ständig förändring som präglas av högt engagemang och stort eget ansvarstagande. Våra värderingar Engagemang, Affärsmässighet, Innovation och Respekt vägleder oss i våra beslut och präglar vår kultur. Engagemanget hos våra medarbetare innebär att vi agerar helhjärtat, med lust och energi. Med affärsmässighet menar vi hög kompetens och att allt vi gör sker med bästa kvalité. Innovation betyder att vi hela tiden vill utvecklas och göra saker bättre. Respekt innebär att vi tror på allas lika värde och visar respekt för varandra och dem vi möter. Allt för att våra kunder ska få den bästa tänkbara upplevelsen och för att vi som organisation ständigt ska kunna utvecklas.

Nu söker vi dig som vill bli del av Lundbergs i en central roll som lönespecialist. 
 
Om tjänsten

Då vår nuvarande lönespecialist går i pension behöver vi stärka upp med en ny person som vill ta ansvar för vår lönehantering. Vi hanterar våra löner i egen regi vilket ställer höga krav på dig som lönespecialist att självständigt kunna ta ansvar för företagets lönehantering med totalt ca 170 löner. Förutom lönehanteringen innefattar rollen ansvar för närliggande områden så som pension, försäkringar och personaladministration. Du kommer rapportera till HR-chefen men även ha ett nära samarbete med ekonomiavdelningen, samt stötta hela organisationen i lönehanteringsfrågor.

Arbetsuppgifter: 

  • Hantering och utbetalning av samtliga löner och lönerelaterade ersättningar inom koncernen
  • Bokföring i ekonomisystemet av löner och sociala avgifter
  • Rapportering och kontakt med olika myndigheter såsom SCB, Collectum, Försäkringskassan, AFA, Kronofogden, Skatteverket m.m.
  • Framtagning av statistik och rapporter
  • Registrering, avstämningar, pensionshantering, frånvarohantering samt reseräkningar
  • Ansvara för att bevaka och efterleva lagändringar och förändringar inom ansvarsområdet
  • Stötta organisationen i frågor som rör lön, personal, kollektivavtal, försäkringar m.m.

Vem är du?

  • Minst 5 års erfarenhet av självständig lönehantering
  • Insikt och kunskap om ekonomi, arbetsrätt och personalfrågor
  • Matematisk analysförmåga och stort detaljsinne
  • Hög integritet, strukturerat arbetssätt, kvalitetsmedvetenhet
  • Vana vid att arbeta i löne- och personalprogram (erfarenhet av Hogia är meriterande) samt van datoranvändare med goda kunskaper i officepaketet, främst Excel
  • En positiv och serviceinriktad inställning
  • Meriterande om du är diplomerad löneadministratör eller har motsvarande utbildningsbakgrund 

 
Intresserad?

Ansök senast den 28 februari genom att skicka in CV och personligt brev till rekrytering@lundbergs.se. Vi hanterar ansökningar löpande så vänta inte med att höra av dig! Frågor besvaras av HR chef Lisa Nisser, telefon: 011-216510 
       
 
Fastighets AB L E Lundberg

Fastighets AB L E Lundberg grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar cirka 170 medarbetare inom bostad, handel och kontor. Fastighets AB L E Lundberg är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB. Läs gärna mer på www.lundbergs.se