Lundbergs utser Årets ambassadör i Norrköping

2017-04-23 | Riksnyheter Skriv ut 
Vid Norrköpings Näringslivsgala den 11 maj i år delar Lundbergs ut priset Årets Ambassadör. Kriteriet för priset är: Priset ges till ett företag eller organisation som i sin dagliga gärning är en god ambassadör för Norrköping och vår region. Priset kan även utdelas till en individ eller en särskild händelse som ”satt Norrköping på kartan”. Årets nominerade är:
Angry Creative
De arga kreatörerna har de senaste två åren fyrdubblat sin personalstyrka – och lokalyta. Genom hårt arbete och lyhördhet förändrar de den digitala världen. De tror på samverkan och genom internationella samarbeten med andra wordpressbyråer löser de problem och skapar möjligheter.
I januari 2016 blev de antagna till partnerprogrammet i Woo- Experts, det officiella partnerprogrammet för WooCommerce E-handels experter, och sedan februari i år är de den enda Svenska Guldpartnern i WooExperts.
Bråvalla Festival (FKP Scorpio)
På ett slumrande flygfält utanför Norrköping skapade FKP Scorpio Bråvalla Festival som direkt från start blev Sveriges största festival. Varje sommar kommer 50 000 människor hit och skapar sin egen värld med musiken gemensamt.
Arrangören jobbar med en värdegrund som stavas gemenskap där festivalupplevelsen bygger på respekt, omtanke och civilkurage.

Kolmården
I mer än 50 år har Norrköping varit förknippat med Kolmårdens Djurpark, ett av Sveriges starkaste varumärken. Trots höga förväntningar lyckas Kolmården år efter år skapa nya attraktioner. Med Wildfire och Sagojul gjorde de det igen 2016.
I arbetet med nya attraktioner glömmer de dock inte bort sin historia. Djuren står fortfarande i fokus och i en tid då världen hotas av miljöförstöring och djurarter utrotas spelar Kolmården en viktig roll för bevarandet av den biologiska mångfalden.